INTRODUCIÓN.
Unha vez feita a ruta, queremos que sexades exploradores recoñecidos. Pero para ser verdadeiros exploradores, teredes que saber interpretar as rutas que fagades.
Que necesitades? Reflexionar sobre o que fixemos, aplicando as matemáticas.
Non pretendemos que teñades que resolver os problemas de xeito individual (se sodes capaces, podedes facelo e poñede as achegas como comentarios do blog). Xa que todos fixestes a ruta, faise necesario que traballedes en equipo achegando ideas para obter os resultados. O voso titor guiaravos e resolveravos as dúbidas que teñades.
ACTIVIDADES.
- Partindo dunha copia impresa do mapa da ruta comprobamos, con axuda dunha regra, que a distancia, en liña recta, entre o monte Culou e o campo de fútbol de Cabanetán é de 20 cm.
A distancia que ides a obter é menor que a percorrida (5,5 km) xa que o trazado (en cor laranxa) non seguiu unha liña recta.
- Esta gráfica amósanos o perfil de altitude da ruta que fixemos. Na escala vertical temos a altitude á que nos atopamos en cada momento. Na escala horizontal podemos ver a distancia horizontal que imos percorrendo ao longo da ruta (que para nós será igual á distancia camiñada). Podedes observar que o punto máis alto atópase no quilómetro 1.2 da ruta e corresponde ao cumio do monte Culou. A partires de aquí, imos descendendo ata o punto máis baixo da ruta que se atopa no final (km. 5,5) e corresponde a Cabanetán.
- Que cantidade (en metros) descendemos na altitude dende o punto máis alto (Culou) ao máis baixo (Cabanetán)?
- Que distancia avanzamos en horizontal dende o punto máis alto (Culou) ao máis baixo (Cabanetán)? Dá o resultado en km e en metros.
A relación que existe entre estas dúas cantidades (cantidade descendida e distancia percorrida) chámase pendente da ruta.
Fixádevos na gráfica
seguinte. A pendente da nosa ruta (entre o punto máis alto e o máis baixo) está medida pola inclinación da
recta vermella. Vede como para o cadrado vermello do final da recta puxemos o
resultado do apartado b) na distancia percorrida e puxemos o resultado do
apartado a) para altitude descendida.
- Se para a pendente da nosa ruta, en vez de avanzar en horizontal a distancia calculada no apartado b), se avanzase en horizontal 100 metros, ¿cantos metros se descendería en vertical (ata o indicador 100 en cor verde)? (calculádeo cun decimal).
Observación:
poñémosvos un exemplo de como facer se tiveramos unha pendente na
que por cada 300 m que avanzamos en horizontal descendemos 150 en
vertical.
Distancia percorrida en horizontal (metros)
|
Cantidade descendida en vertical (metros)
|
300
|
150
|
Divimos entre 3 para obter 100 metros.
|
Dividimos tamén entre 3 para manter a mesma
pendente
|
100
|
50
|
O resultado é que se
avanzamos 100 metros en horizontal, descenderemos 50 metros en
vertical.
Observade na gráfica que
segue, como ao dividir tanto a distancia percorrida horizontal como a
cantidade vertical entre un mesmo número mantense a pendente,
porque as rectas azul e vermellas coinciden.
Mirade agora o que pasa se
dividimos a distancia percorrida en horizontal (300) entre 3 e a
cantidade descendida en vertical (150) entre 6 que son dúas
cantidades claramente distintas.
Vedes como a inclinación
da recta punteada vermella é distinta da recta azul? Iso quere dicir
que teñen pendentes distintas. Iso pasounos por dividir as
cantidades horizontais e verticais entre números distintos.
Aplicade agora o que
aprendestes neste exemplo ao caso particular da ruta que fixemos e
que nos piden no apartado c).
- Cando ides no coche, tedes visto algunha vez un sinal de tráfico coma este?
Indícanos que temos unha
pendente que por cada 100 metros que percorremos en horizontal,
descendemos 8 metros en vertical. Comparade este resultado coa
pendente da nosa ruta. Cal é máis empinada?
- A seguinte gráfica amósanos o perfil de velocidade da nosa ruta. Na escala vertical temos a distancia percorrida e na escala horizontal o tempo empregado.
- Saberiades calcular o tempo empregado en facer o percorrido en horas e minutos?
- Fixádevos no plano que é o tramo da zona II. Poderiades explicar que significa?
- Se o tramo da zona II fose completamente plano, que significaría?
-
Cal sería o tempo empregado en andar a ruta se o tramo da zona II fose plano?
-
Se o tramo da zona II fose plano, canto tempo teriamos descansado? Calculádeo en minutos.
- Para rematar, propoñémosvos un dilema que non temos claro. A ver se sodes quen de darnos a resposta:
Despois de facer a ruta
por Toxosoutos, as clases de 3ºA, 3ºB, 4ªA e 4ºB xunto cos seus
titores foron comer xuntos a Cabanetán.
Os titores de cada clase
encargáronse de facer seis grandes tortillas de patacas para todo o
alumnado, que os titores non comeron. Cada tortilla dividiuse en
doce porcións e cada alumno/a comeu unha soa porción. Os titores
comentaron que non sobrou nin faltou tortilla.
Despois de comer, a clase
de 4º B foise a xogar ao fútbol co seu titor, cando maxicamente
apareceron os Estrambólicos da Fraga Máxica e fixeron desaparecer
a toda a clase e tamén ao seu titor, deixando tan só o balón.
Se todas as clases teñen
o mesmo número de alumnado, saberiades dicirnos canta xente quedou
en Cabanetán?
Ningún comentario:
Publicar un comentario